خانه » برای مسافرت با ماشین چی ببریم؟
برای مسافرت با ماشین چی ببریم؟
برای مسافرت با ماشین چی ببریم؟-min
طبیعت و گردشگری

برای مسافرت با ماشین چی ببریم؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

اگر عاشق سفرهای هیجان انگیز هستید و دوست دارید یکمرتبه به دل جاده بزنید، باید بدانید که سفر‌های ماشینی نیاز به یک برنامه ریزی سازماندهی شده دارند. بنابراین پس از این که مطمئن شدید خودروی برای شروع یک سفر جاده‌ای مناسب است، وقت آن است که یک فهرست از لوازم سفر آماده کنید. این فهرست که باید شامل وسایل بسیار کاربردی برای طی کردن مسیر باشد، برخلاف تصور افراد بی فایده نیست؛ چر که به شما کمک می‌کند تا لذت سفر خود را دو چندان کنید. اگر به سفر کردن با ماشن علاقمندید اما نمی‌دانید وسایل مورد نیاز برای سفر خانوادگی با ماشین چیست، با ما همراه باشید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا یک لیست کاربردی از وسایلی که باید در سفر با ماشین یه همراه داشته باشید، آماده کنید.

لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی1-min
لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی1-min

لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

آماده کردن یک چک لیست از وسایل مورد نیاز برای سفر با ماشین به شما کمک می‌کند تا آرامش خاطر بیشتری حین سفر داشته باشید. قبل از این که به قصد سفر وارد جاده شوید، وسایلی که برداشتید با چک لیستی که آماده کردید انطباق دهید و اطمینان حاصل کنید که چیزی از قلم نیفتاده است. برخی از وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی عبارتند از:

 

1.   جعبه کمک های اولیه

 داشتن جعبه کمک‌های اولیه به شما کمک می‌کند تابرای مشکلات پیش‌بینی نشده در سفر نیز راه حل داشته باشید. این جعبه به طور کلی شامل موارد کاربردی است که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  •  بتادین و الکل سفید
  • ژل و پماد سوختگی
  •  پماد گزیدگی
  •  داروهای مسکن
  •  پنبه و گاز استریل
  •  باند ساده و کشی
  •  قیچی
  •  تیغ
  • پنس
  •  تخته آتل
  •  چسب
  •  چسب زخم
  •  کمپرس آب گرم و سرد

 

2.   مدارک خودرو و شناسایی

مدارک ماشین و گواهینامه  ممکن است بسیار پیش پا افتاده باشند؛ چرا که به طور حتم آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.  به هر حال به سبب اهمیتی که دارند تاکید می‌کنیم که آن‌ها را باید به عنوان  یکی از گزینه‌های اصلی لیست وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی در نظر بگیرید. حتما بیمه ماشین خود را بررسی کنید و یک نسخه  آن را در کیف مدارک خود قرار دهید. اگر بیمه ماشین شما رو به اتمام است، حداقل یک هفته قبل از سفر برای تمدید آن اقدام کنید تا در طول سفر به مشکل خاصی بر نخورید.

لاستیک اضافی-min
لاستیک اضافی-min

 3.   لاستیک اضافی

اگر تجربه یک بار سفر با ماشین شخصی داشته باشید، احتمالا امداد خودروهایی که کنار جاده برای کمک به تعمیر ماشین‌هایی که در طول مسیر دچار مشکل شده‌اند را دیده‌اید. حضور خودروهای امداد کنار جاده‌ قطعا باعث اطمینان خاطر خواهد شد اما آن‌ها تایر زاپاس ارائه نمی‌دهند. با این وجود  خرابی لاستیک و یا پنچر شدن آن  در مسیر ممکن است وقت شما را بگیرد و هزینه زیادی برای شما در پی داشته باشد. بنابراین قبل از شروع سفر خود با ماشین شخصی از داشتن تایر زاپاس و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 4.   لباس و کفش مناسب

انتخاب نادرست لباس روی کیفیت سفر شما را تحت تاثیر قرار داده و سبب می‌شود آن طور که باید از سفر لذت نبرید. بنابراین بعد از این که مقصد سفر خود را انتخاب کردید، آب و هوای آنجا را چک‌کنید و با در نظر گرفتن مدت زمانی که قصد دارید آنجا بمانید، چند دست لباس بردارید. توصیه می‌شود برای زمانی که تا رسیدن به مقصد قرار است در ماشین‌ سپری کنید نیز راحت‌ترین لباس خود را انتخاب کنید. توصیه می‌شود حتما یک جفت صندل یا دمپایی راحتی با خود به همراه داشته باشید؛ چرا که ممکن است چندین بار مجبور به جابجایی شوید که در این صورت باز کردن و بستن بند‌ کفش چندان خوشایند نیست.

5.جعبه ابزار  لوازم خودرو

یکی از وسایل  مورد نیاز سفر شمال، جعبه ابزار خودرو است. از آنجایی که حادثه هیچوقت خبر نمی‌کند، ممکن است در میانه راه خودرو دچار مشکل شود. در چنین حالتی، اگر دسترسی به تعمیرگاه نداشته باشید ، احتمالا از این که تصمیم به سفر گرفته‌اید پشیمان خواهید شد! بنابراین حتما یک جعبه ابزار خودرو در صندوق عقب ماشین خود قرار دهید تا بتوانید مشکلاتی این چنینی را حل کنید و برای مواجه شدن با هر چالشی در طول سفر آماده باشید.

 6. لوازم الکترونیکی جانبی

آزار دهنده‌ترین اتفاقی که ممکن است در مسیر سفر برای شما رخ دهد، قطعا خالی شدن باتری گوشی شماست. تلفن همراه که ارتباط گرفتن با دیگران کاربرد اصلی آن است، در سفر می‌تواند نقش یک دوربین برای ثبت خاطرات ماندگار و یک مسیر یاب برای پیدا کردن مسیر درست را ایفا کند. بنابراین نگه داشتن شارژ آن با وجود این که بسیار چالشی است، اولویت محسوب می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما پاور بانک را که فضای بسیار کمی هم اشغال می‌کند، به لیست وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی اضافه کنید تا نگران خالی شدن باتری تلفن همراه خود نباشید.

 

7. میان وعده های سالم

اگر دوراندیشی یکی از صفات اخلاقی شما باشد و یا این که قبلا  با ماشین شخصی تجربه سفر داشته باشید، به طور حتم یکی  گزینه‌های لیستی که تحت عنوان وسایل ضروری برای سفر با ماشین آماده می‌کنید را به میان وعده و غذاهای آماده و سالم اختصاص خواهید داد. به طور کلی به همراه داشتن خوراکی های سالم مثل، میوه‌، مغزیجات، کراکر و…  در سفر مزیت‌های بسیاری مثل کمک به رفع احساس گرسنگی در مسیر و صرفه جویی در هزینه‌ها دارد.  

8. لوازم بهداشتی و آرایشی

  تمامی لوازمی که مربوط به بهداشت فردی که در روتین روزانه خود استفاده می‌کنید را باید در سفر به همراه داشته باشید. اگر فکر می‌کنید حمل این محصولات  فضای زیادی را می‌طلبد، می‌توانید نسخه‌های مینی آن‌ها را که برای مسافرت مناسب هستند، تهیه کنید. مهم‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی که باید در سفر به همراه داشته باشید،‌ عبارتند از:

 

  • خمیر دندان
  • نخ دندان
  • ژل شستشوی صورت
  • شامپو و نرم کننده
  • ضد آفتاب

  جمع بندی

 در این مقاله به طور کامل به بررسی هر آنچه که باید در لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی باشد، پرداختیم. توجه کنید که سفر با ماشین شخصی چالش‌های بیشتری نسبت به سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و… روبرو هستید. بنابراین وقتی که تصمیم می‌گیرید با ماشین  خود سفر کنید، بهتر است مسیری که تا مقصد قرار است بپیمایید را ارزیابی و بر این اساس  یک چک لیست از وسایل لازم برای سفر با ماشین، آماده کنید. همچنین قبل از شروع حرکت لازم است خودروی خود را جهت بررسی به یک تعمیرکار نشان دهید و درصورت وجود مشکل جدی، تا قبل از تعمیر آن از شروع سفر خودداری کنید. کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، مدارک ماشین و بیمه نامه، مهم‌ترین مدارکی که باید به هنگام سفر با ماشین شخصی همراه خود داشته باشید.  

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x