خانه » برنامه غذایی ایده آل برای محل کار
برنامه غذایی ایده آل برای محل کار
برنامه غذایی ایده آل برای محل کار
غذا و نوشیدنی

برنامه غذایی ایده آل برای محل کار

استفاده از سالم‌ترین غذا برای محل کار نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. سعی کنید برای هر وعده خود وقت بگذارید و لیستی از انواع غذاها را آماده نمایید تا بتوانید بجای غذاهای فست‌فود، غذاهای خانگی تازه و مناسب با رژیم غذایی خود را میل نمایید. آماده کردن وعده غذایی مناسب برای افراد شاغل با چالش‌های زیادی همراه است، به همین دلیل خیلی از افراد با گرفتن تصمیم اشتباه، مصرف فست فود و غذای آماده را به غذای خانگی ترجیح می‌دهند. هنگام انتخاب بهترین غذاهای مناسب برای محل کار، باید غذاهایی را انتخاب کنید که راحت مصرف شوند، انرژی‌زا باشند و به حفظ سلامتی کمک کنند. در ادامه، چند ایده برای انتخاب غذاهای سالم و مناسب برای محل کار ارائه می‌شود تا هم انرژی‌زا باشند و هم به راحتی آماده شوند.

5 غذایی که نیاز به گرم کردن ندارند
5 غذایی که نیاز به گرم کردن ندارند

5 غذایی که نیاز به گرم کردن ندارند

غذاهایی که نیاز به گرم کردن ندارند و در بسته‌بندی‌های مناسب قابل حمل هستند را می‌توان به‌صورت سرد مصرف کرد. در ادامه به معرفی این غذاها پرداخته می‌شود.

کنسرو ماهییک گزینه مناسب  به عنوان غذای سرد است که بعد از جوشاندن به مدت 20 دقیقه می‌توان همراه سالاد یا ساندویچ مصرف کرد.
ساندویچ‌های سردانواع ساندویچ‌های سرد مانند مرغ و سبزیجات تازه را می‌توان با نان سبوس‌دار، مصرف نمود.
پیتزایکی از غذاهای محبوبی که می‌توان آن را به صورت سرد مصرف کرد، پیتزا است. اما نباید به مدت طولانی در مکان اتاق نگهداری شود.
سالادسالاد‌های مختلفی مانند سالاد مخلوط، سالاد ماکارونی، سالاد گریل شده که با سبزیجات تازه و خردشده، گوشت، پنیر و سس‌ تهیه می‌شوند، گزینه‌های مناسبی هستند.
مافین‌های تخم‌مرغی سرداین مافین‌ها که با تخم‌مرغ، سبزیجات و پنیر تهیه می‌شوند، هم سرد خوشمزه هستند و هم می‌توانید از قبل آن‌ها را آماده کنید.

 

سالم ترین میان وعده ها برای محل کار

برای افزایش تمرکز و بهره‌وری در محل کار، خوردن میان ‌وعده‌های سالم نقش مهمی دارند. این میان‌وعده‌ها، ساده، قابل حمل و آماده سازی آنها سخت نیست و به بهبود عملکرد ذهنی و جسمی در طول روز کمک می‌کنند. در زیر به معرفی چند نمونه از این میان وعده‌ها می‌پردازیم.

حمص بادام زمینی با چوب میوه و سبزیجات

حمص آجیلی، ترکیبی از  بادام زمینی، پاپریکا و نخود است، که دارای طعمی لذیذ و فیبر سالم است. هوموس احتیاج به پختن ندارد، در 10 دقیقه آماده می‌شود و به راحتی می‌توان آنرا در ظرف ریخت و در محل کار سرو نمود.

توس سیب و زغال اخته

این ظرف غذای خوشمزه را می‌توان از شب قبل آماده نمود و در یک شیشه در بسته ریخت و به محل کار برد. ترکیب جو دوسر خیس شده با ادویه‌جات برای کمک به هضم غذا بسیار مفید است. با اضافه کردن آب سیب، سیب رنده شده و انواع توت‌ها، آن را به یک میان‌وعده میوه‌ای و غنی از ویتامین تبدیل می‌کند.

پودینگ چیا شکلاتی

پودینگ شکلاتی سالم میان وعده‌ای ساده برای محل کار است که در 5 دقیقه آماده می‌شود. وجود دانه‌ چیا، که سرشار از امگا 3 است، ارزش غذایی این پودینگ را بالا افزایش میدهد. ابتدا باید شیر بادام یا نارگیل را با پودر کاکائو و مقداری عسل ترکیب کنید و به دانه چیایی که از قبل خیس کرده‌اید اضافه نمایید.

اسموتی آووکادو و توت فرنگی

آووکادو با داشتن بافت خامه‌ای، به همراهی شگفت‌انگیز برای اسموتی‌های سالم تبدیل شده است. این اسموتی که با ماست، توت‌فرنگی، عسل و شیر تهیه می‌شود، سرشار از کلسیم و کم‌کالری است. کافی است آن را قبل از رفتن به کار مخلوط کنید و در یخچال نگه دارید تا در اواسط صبح یا عصر از خوردن آن لذت ببرید.

میوه‌های خشک و مغزها

مخلوط میوه‌های خشک مانند کشمش و زردآلو با مغزهایی مثل بادام، گردو و فندق، یک میان‌وعده ساده و مغذی برای محل کار است. این ترکیب سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بوده و به تقویت حافظه کمک می‌کند. برای تنوع  دادن می‌توانید آجیل را با میوه‌ها یا سبزیجات برگ‌دار، روغن زیتون و لیمو ترکیب کنید و یک سالاد سالم و مقوی نوش جان کنید.

انبه خشک شده

اگر به دنبال یک میان وعده شیرین و جویدنی هستید که سرشار از انرژی باشد پیشنهاد ما به شما انبه خشک شده است. این خوراکی سرشار از ویتامین‌های A و C است که به تقویت سیستم ایمنی و سلامت چشم‌ها کمک می‌کند. همچنین با داشتن فیبر غذایی، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. 

چیپس موز یخ زده

چیپس موز یخ‌زده یک جایگزین سالم و خوشمزه برای چیپس سیب‌زمینی است. این میان‌وعده طبیعی، سرشار از فیبر و مواد معدنی ضروری است و به سادگی آماده می‌شود، به این صورت که موزها را به‌صورت چیپسی برش داده و در فریزر بگذارید تا سفت شوند و با کره بادام زمینی ساده یا شکلاتی سرو کنید.

ماست یونانی و میوه

ترکیب ماست یونانی با میوه‌های تازه، مغزها و کمی عسل، یک میان‌وعده خوشمزه و پروتئینی است که نیازی به گرم کردن ندارد. این ترکیب ساده اما مغذی، نه تنها انرژی لازم برای ادامه روز را فراهم می‌کند، بلکه طعم دلپذیر و بافت لطیفی دارد که هر لقمه از آن لذت‌بخش است.

نکات ساده برای تهیه غذای زنان شاغل
نکات ساده برای تهیه غذای زنان شاغل

نکات ساده برای تهیه غذای زنان شاغل

داشتن برنامه غذایی هفتگی برای زنان شاغل بسیار مهم است زیرا، باعث کاهش استرس و صرفه‌جویی در زمان می‌شود. با برنامه‌ریزی درست و آماده کردن مواد اولیه شامل میوه‌ها و سبزیجات، می‌توانید در طول هفته غذایی سالم میل کنید. هر هفته یک یا دو ساعت، برای آماده سازی غذا وقت بگذارید و کارهای کوچکی مثل شستن و خرد کردن میوه و سبزیجات، پختن برخی سبزیجات و تهیه لیست غذایی برای هفته آینده خیال خود را راحت کنید. انجام این کارها زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، اما در طول هفته به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

نتیجه گیری

انتخاب خوشمزه‌ترین غذاها برای محل کار کاملاً به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد؛ ولی باید به چند نکته توجه کنید. اولیت انتخاب با غذاهای سالم، سبک و انرژی‌زاست که در طول روز شما را سرحال نگه دارد. استفاده از میان‌وعده‌هایی مانند سالادهای تازه، پودینگ‌های مغذی مثل پودینگ چیا، یا هوموس با سبزیجات تازه، گزینه‌های عالی هستند. این غذاها علاوه بر این که آسان و سریع آماده می‌شوند، حاوی فیبر، پروتئین و ویتامین‌های لازم برای حفظ انرژی و تمرکز در طول روز هستند. همچنین غذاهای خانگی و ساده مثل تخم‌مرغ آب‌پز، ساندویچ‌های سالم با نان کامل و اسموتی‌های سبز هم گزینه‌های خوبی هستند. از مصرف غذاهای سنگین و پرچرب که باعث احساس سنگینی و خستگی می‌شوند، خودداری کنید. در این مقاله، تنها چند نمونه از این غذاها را معرفی کردیم، اما ادامه ماجرا به خلاقیت و ذوق شما برمی‌گردد. 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x